Ruang wanita solehah ini akan digunakan untuk penulis berkongsikan serba sedikit pengetahuan tentang bagaimana untuk menjadi wanita paling bahagia hasil dari karangan Dr. Aidh Al-Qarni.Beliau adalah pengarang buku La Tahzan.


Padamu terdapat kelebihan yang melimpah



Esok hari pasti menerbitkan angin segar

mengusir semua kesedihan dan

menggantinya dengan keceriaan dan kebahagian


Saudariku,

Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan ,setelah cucuran air mata akan terbit sebuah senyuman,dan setelah malam ada siang.Atas izin Allah ,awan kesedihan akan sirna,pekatnya malam aka tersingkap,segala bencana pasti berakhir,dan setiap masalah akan teratasi.

Ketahuilah sesungguhnya engkau akan selalu mendapat balasan terbaik dari-Nya.Bila engkau seorang ibu yang sentiasa mendidik anak-anakmu dengan baik dan benar,mereka kelak akan menjadi para pejuang,pembela,dan penegak agama Islam.Mereka juga akan selalu mendoakanmu dalam sujud dalam ibadah-ibadah malam mereka.

Adalah suatu kenikmatan yang luar biasa bila engkau menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang dan kelembutan.Engkau harus bangga dan tersanjung bahawa ibu nabi Muhamad SAW adalah wanita yang berhasil menghadiahkan seorang pemimpin agung dan rasul yang mulia kepada segenap manusia.

Sesungguhnya engkau juga dapat menjadi seorang penyeru kepada jalan Allah bagi wanita-wanita lain sesamamu.Yakni,dengan perkataan yang sopan,pelajaran yang baik,penyataan yang tegas dan benar,pebantahan secara baik,dialog secara santun,akhlak yang mulia dan tingkah laku yang terpuji.

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts with Thumbnails
© 2009 - menuju perubahan | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top